Aller au contenu principal
FRAME Mentoring 2022: the call for applications is open

FRAME Mentoring 2022: the call for applications is open

For the first time, the FRAME training programme, organized by INA for more than 10 years, in partnership with FIAT/IFTA and EBU Academy and co-financed by the Creative Europe programme of the European Union, offers a mentoring programme for young professionals: FRAME Mentoring.

What is FRAME Mentoring?

The FRAME Mentoring programme is designed and organized by INA with the support of EBU Academy. For 6 months, you will be assisted by recognized professionals from several European audiovisual archive institutions. The objective: to help you develop your professional project and your career.

The mentorship programme includes:

• Monthly online exchanges with your tutor and experts in your field ;

• Professional immersion for two weeks at INA or in a partner institution ;

• Accreditation to the next FIAT/IFTA international conference, which will offer you an overview of the latest trends in audiovisual archives and an opportunity to develop your network.

For whom?

FRAME Mentoring is aimed at all young professionals in the audiovisual archives field with less than 5 years of experience (in the same position or in a similar position), regardless of their age, nationality, or field of predilection (technical, documentation, production, etc.).

If you meet these criteria, submit your application via the form and join the large FRAME community, a training program funded by the European Union since more than 10 years.

Your participation to the FRAME Mentoring programme (flights, hotels, lunches) is 100% covered by the program.

How to apply?

All you have to do is complete the application form before april 15th. A jury will examine all the applications received and select two participants for this first session of FRAME Mentoring.

Actualités

Les actualités de l'INA

«Starsky & Hutch» : deux chevaliers au grand cœur sur madelen
Harcèlement scolaire : «On a minimisé la parole des victimes»
La place des femmes de théâtre dans les archives avec Reine Prat
L'INA dévoile la plus large étude jamais réalisée sur la diffusion du documentaire à la télévision
À quoi ressemblaient les campagnes françaises dans les années 60
Sur Youtube, Mireille Dumas retrouve ses anciens témoins
«Madame est servie», la série qui a inversé les rôles, à voir sur madelen
Festival Présences 2024
Vous savez comment on avortait lorsque c'était interdit : l'INA lance un appel à témoins
Regardez les années 70 en version originale avec la chaîne INA 70
Julie Dachez : «Les médias contribuent à véhiculer cette image de l'autisme comme tare»
«S.P.A.M.», la série qui aide les enseignants et les élèves à décrypter les médias et l’information
Serge Viallet : «Nous sommes des archéologues de l’image»
À la recherche du tombeau perdu de Néfertiti
«Ginette Kolinka : nous n’étions rien», une nouvelle série du podcast «Mémoires de la Shoah»
Hommage à Pierre Richard au festival Au-delà de l’écran de Vincennes
L'INA lance Ardivision, sa première Fast TV
«Duels d’Histoire» : donner aux femmes leur juste place dans l'Histoire
«Le film "Shoah" ne répond pas à la question du pourquoi ?»
Les mots de Georges Kiejman sur la Shoah : «Pardon d’avoir survécu»
«L’étude des oasis nous apporte des solutions pour faire face au réchauffement climatique»
Johnny Hallyday : décryptage d’un symbole de la culture populaire et du patrimoine français
«Le rap a gagné la guerre en devenant la musique populaire par excellence»
Serge Viallet : «Nous sommes des archéologues de l’image»
La République électronique de Dombrance
Le féminisme en ligne est-il un néo-féminisme ?
Léa Veinstein : «Le témoignage de Simone Veil est un combat»